„Kalejdoskop szans, kalejdoskop możliwości – indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej”
jest kluczowym elementem prowadzonej obecnie polityki oświatowej. Dzięki niemu szkoły będą wspomagane w procesie edukacji uwzględniającym indywidualną pracę z dzieckiem i wspieranie jego osobistego rozwoju.
Przystępując do realizacji tego projektu podejmujemy organizację dodatkowych zajęć (m.in. zajęć dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, specjalistycznych zajęć socjoterapeutycznych, zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych) oraz wykorzystujemy możliwość doposażenia bazy dydaktycznej szkoły w materiały i sprzęt specjalistyczny.
Projekt wynika z realizacji nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poz. 17).
Działania projektu są spójne i wzajemnie uzupełniające się z działaniami realizowanymi przez MEN.
Realizacja tego projektu ma zapewnić każdemu uczniowi z klas I – III szkoły podstawowej (w tym sześciolatkom) bogatą ofertę zajęć dodatkowych zgodną z jego indywidualnymi potrzebami oraz możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi.
Cel główny projektu zakłada:
- Wyeliminowanie barier uniemożliwiających osiąganie sukcesów szkolnych uczniów.
- Rozszerzenie umiejętności uczniów szczególnie uzdolnionych w kontekście dalszego procesu edukacji poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z klas I-III.
Cele szczegółowe projektu:
- Zapewnienie dzieciom biorącym udział w I etapie edukacyjnym w szkołach podstawowych funkcjonujących na terenie Jeleniej Góry oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej zgodnej z indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi w okresie od IX 2011r. do XII 2012r.
- Zwiększenie dostępności i podniesienie jakości wsparcia udzielonego uczniom odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
- Oczekiwane rezultaty
- Poprawa tempa i techniki czytania,
- Zdobycie umiejętności matematycznych,
- Eliminacja trudności w komunikacji społecznej,
- Rozwinięcie zainteresowań i uzdolnień matematycznych,
- Rozwinięcie zainteresowań i uzdolnień muzycznych, plastycznych, sportowych,
- Wzrost samooceny, motywacji i aktywności u dzieci.
Wykaz zajęć
Lp. | Rodzaj zajęć | Osoby prowadzące |
1. | Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania | mgr Beata Koniuszewska mgr Alicja Liber mgr Monika Zieleniewicz od X 2011r. |
2. | Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej |
mgr Monika Zieleniewicz od X 2011r. |
3. | Zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne | mgr Łucja Maj od X 2011r. |
4. | Zajęcia rozwijające umiejętności plastyczne | mgr Ewa Mieleszko od 19 IX 2011r. |
5. | Zajęcia rozwijajace zdolności muzyczne | mgr Dorota Królikowska od 19 IX 2011r. |
6. | Zajęcia rozwijające umiejętności sportowe | mgr Katarzyna Pakosz mgr Paweł Heinke od 19 IX 2011r. |